Алхемија, Кабала, Магика, Ритуали, Телема, Философија

Cycling, Permutations, ARARITA, Unity, God


Хебрејскиот јазик е еден од ретките јазици каде што менувањето на местото на буквите во еден збор, гради нов збор што има свое значење во хебрејскиот јазик.

На пример אבד значи уништување, а בדא значи да измислиш нешто ново, да започнеш нешто ново. И можете да најдете бесконечно многу вакви зборови кои еден со друг ќе се надополнуваат, а гематриски нормално, ќе имаат иста бројна вредност.
А и секоја од 22-те букви, поврзани со било која друга буква од хебрејската азбука гради збор, што не е случај на пример со македонската азбука!
АЌ не е збор ниту има значение, исто и БР итн … 

Ете еден пример на galgal (ротирање, во овој случај читање наназад):

“Nothing (LA) is a secret key of this Law. 61 (Ain) the Jews called it, I call it 80.80.418 (Parzival, The Fool, Aleph, One). Therefore 61 plus 1 = 62.
But they have (also) the half 31 = AL (and they have Not (LA) the other half) and twice 31 is 62.
Therefore ALLA = 62 which is 6 plus 2 = 8 = Cheth = 418 = Parzival = Fool = Aleph = One (or None) and thus all disappears in One. Also since ALLA becomes A, ALL has disappeared “
– Qabalistic Key to Liber AL vel Legis svb figura CCXX

Можете за споредба да ја прочитате „Кратил“ од Платон каде што се зборува преку дијалог за потеклото на зборовите и кој тоа ја има моќта да именува нешто на Земјата.

Ете што вели еден голем познавач на кабалата за пермутациите кои може да се најдат и во други книги:

„This mystery teaches that everything in the universe, and every Merkava, was created through permutations of the letters of the alphabet. This is the Kabbalah tradition found in the Sefer Yetzirah, which speaks of the permutation and cycling of the letters.
:::::::::::::::
Letter permutations are therefore a door to the most profound depths. Through them, he can discern the depth of Wisdom, and the wonder of the creation of everything that was formed , each thing according to its kind .
:::::::::::::::::::::::::::::
There is a special technique, known as cycling (galgal) through which one permutes
the letters of a word in a prescribed manner. Writing in this manner is a type of meditation, where one makes use of both the path of the body and that of the intellect.
:::::::::::::::::::
The way of Permutations (Tzeruf) is the closest way to truly know God, more so than any other way.
The individual who wishes to enter the Way of permutations should immediately test and permute (purify) his heart with the great fire, which is the fire of darkness.
::::::::::::::::::::

“Declare the letters backward, and then we will know that you are gods, that you can do good and evil, and we will meditate and see together” (Isaiah 41 :23)
(заб. преводите на не-евреи се разликуваат од овој превод).

— Meditation and Kabbalah, A. Kaplan

231-gates
Gates of Sepher Yetzirah

Во Liber DCCCXIII vel ARARITA sub figûra DLXX, A∴A∴ Publication in Class A уште на самиот почеток читаме:

“O my God! One is Thy Beginning! One is Thy Spirit, and Thy Permutation One!”

Во “The Vision and the Voice” or Liber 418 Кроули запишал:

“ARARITA (— a name of God, which is a Notariqon of the sentence: “One is His beginning; One is his Individuality; His Permutation One.”) The use of this Name and Formula is to equate and identify every idea with its opposite; thus being released from the obsession of thinking any one of them as “true” (and therefore binding); one can withdraw oneself from the whole sphere of the Ruach. See Liber 813, vel Ararita

Во импресиите дадени во Liber V vel Reguli исто така се потенцира една идеја да се ротира, да се бара нејзината спротивност, да се соединат и преку трансцеденција и еквилибриум да се најде вистинското значење. Бидејќи една буква е една идеја, сама по себе формула!

LA—Naught.
AL—Two.

L is “Justice,” the Kteis fulfilled by the Phallus, “Naught and Two” because the plus and the minus have united in “love under will.”
A is “The Fool,” Naught in Thought (Parzival), Word (Harpocrates), and Action (Bacchus). He is the boundless air, and the wandering Ghost, but with “possibilities.” He is the Naught that the Two have made by “love under will.”

LA thus represents the Ecstasy of Nuit and Hadit conjoined, lost in love, and making themselves Naught thereby. Their child is begotten and conceived, but is in the phase of Naught also, as yet. LA is thus the Universe in that phase, with its potentialities of manifestation.
AL, on the contrary, though it is essentially identical with LA, shows “The Fool” manifested through the Equilibrium of Contraries. The weight is still nothing, but it is expressed as it were two equal weights in opposite scales. The indicator still points to zero.

Any impression or idea is unknowable in itself. It can mean nothing until brought into relation with other things.

Да, знам дека за многумина кои ќе дојдат тука по некоја случајност ова ќе им изгледа неповрзано, нелогично, но можам само да Ве советувам да се запознаете подобро со Телема, со праксите кои ги има, со кабала и сета таа прецизна математичка философија на боговите и да раскинувате малку по малку од превезот.